
STYR PROCESSEN
30 %
af innovationerne forløber nøje som planlagt og anvendes helt som forventet - resten gør ikke.
INNOVATIONENS FORMÅL ER OFTE FASTLAGT, MEN ÆNDRES I HVERT FJERDE TILFÆLDE
Procentandele af offentlige innovationer, der har planlagt og ændret proces undervejs. Spørgsmålet lyder: “Var processen planlagt på forhånd?”. Resultaterne er vægtet op til den samlede population af arbejdspladser, der har indført en innovation 2013-2014. Antal observationer = 1.093.
Åben illustration "INNOVATIONENS FORMÅL ER OFTE FASTLAGT, MEN ÆNDRES I HVERT FJERDE TILFÆLDE"
KUN HVER ANDEN INNOVATIONSPROCES ER PLANLAGT OG UÆNDRET
Procentandele af offentlige innovationer, der har planlagt og ændret proces undervejs. Spørgsmålet lyder: “Var processen planlagt på forhånd?”. Resultaterne er vægtet op til den samlede population af arbejdspladser, der har indført en innovation 2013-2014. Antal observationer = 1.093.
Åben illustration "KUN HVER ANDEN INNOVATIONSPROCES ER PLANLAGT OG UÆNDRET"
SMS FRA POLITIET GIVER UVENTET SIDEGEVINST
Egentlig ville Nordsjællands Politi gerne have borgernes hjælp til at forebygge og opklare indbrud, da de igangsatte sms-tjenesten ‘Tryk Politi’, som nu har over 33.000 brugere tilmeldt. Men hurtigt viste den samarbejdsdrevne innovation sig også at kunne finde savnede personer. Borgeren reddes hurtigere, og politiet sparer ressourcer.

INNOVATIONSMODEL SIKRER FOKUS PÅ BORGERNE OG FREMDRIFT I PROJEKTERNE
Alle innovationsprojekter i Kolding Kommune er siden 2013 gennemført efter en særlig designproces, så kommunens nye løsninger designes til netop at passe til borgernes behov. Samtidig sikrer brugen af en fælles procesmodel, at hele organisationen arbejder efter samme metode og dermed nemmere kan komme med input til hinanden.